De joia viitoare se va putea circula pe autostradă de la Târgu Mureș la Cluj Napoca
Porțiunea de aproximativ 16 kilometri de autostradă care leagă Chețani de Câmpia Turzii este aproape finalizată, iar acum se lucrează la ultimele detalii, la semnalizări și parapete.
Deși termenul de dare în folosință era luna august a anului viitor, constructorul a reușit să finalizeze mai repede lucrările, astfel încât, de la sfârșitul săptămânii viitoare, se va putea circula pe autostradă de la Târgu Mureș până la Cluj Napoca.
Informația a fost prezentată astăzi de premierul Marcel Ciolacu, care a verificat stadiul lucrărilor.
Cred că săptămâna viitoare o să fie mai multe evenimente. În afară de această legătură, de fapt, între Târgu Mureș și Cluj, în sfârșit, acest tronson din Autostrada Transilvaniei, săptămâna viitoare avem și drumul express Craiova-Pitești, cred că se finalizează și un tronson de aproape 16,2 kilometri și din a A0, din Centura Bucureștiului.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a felicitat constructorul și a precizat că, până la sfârșitul anului viitor se vor da în folosință cel puțin 250 kilometri de autostradă și drum expres.
Acest tronson, în sfârșit, acoperă bucata lipsă dintre Târgu Mureș și Cluj. E un lucru important pentru zonă. (…) Probabil joi seara se va da în circulație acest tronson, vineri, sâmbătă se va da în circulație și un alt tronson de 32 kilometri aproximativ între Craiova și Pitești, drumul expres, urmând ca pe finalul anului să mai dăm drumul la eu sper mai mult de 20 kilometri din a A0 Sud, lângă București.
Lucrările la acest tronson au început în 2017, dar au fost întrerupte la un procent de execuție de 37%, prin rezilierea contractului.
Noul constructor, asocierea Strabag-Geiger, a mobilizat resurse masive pentru a se încadra în noul termen de execuție.
Reprezentantul constructorului, Radu Cojocaru.
Au fost niște cantități destul de mari, peste un milion de metri cubi de terasamente, de umpluturi, 200.000 de metri cubi de balast, în diferite straturi de formă și fundații, 160.000 de tone de mixturi asfaltice așternute, toate într-un timp de zece luni, începând din martie și până acum. Au fost inclusiv nouă structuri, poduri și pasaje, din care cel mai lung pasaj este de 400 de metri, două poduri.
Lucrările la acest tronson de autostradă au costat peste 400 de milioane de lei.
Autor: Raluca Creț