Elevii nu prea sunt interesați de studiul educației financiare
Publicat de Corina Muntean, 22 martie 2018, 14:08 / actualizat: 22 martie 2018, 22:58
Ministrul educaţiei, Valentin Popa, a anunţat că în aria curriculară „Om şi societate” a fost inclusă şi disciplina educaţie economico-financiară, care se va studia, începând cu anul 2020-2021, când noul plan-cadru se va aplica clasei a VIII-a.
Elevii aflați acum în clasa a VIII-a nu sunt prea interesați de studiul banilor:
Nici profesorii nu văd rostul aglomerării programei școlare fiindcă există deja discipline care au capitole despre bugete și cheltuieli, spune profesoara de matematică de la Gimnaziul Europa din Tîrgu Mureș, Daniela Secelean:
La matematică există capitolul procente, calculul unor dobânzi la bancă, a TVA-ului la produse. Mai există în cadrul orelelor de tehnologie anumite capitole despre bugetul familiei. Programa pentru gimnaziu este extrem de încărcată. Numărul orelor este foarte mare, nu știu cum s-ar mai putea introduce încă o oră în plus.”
În schimb, sociologul Maria Georgescu, profesor universitar, spune că studiul economiei la orice nivel de învățământ este o idee bună:
Pot să înțeleagă asemenea noțiuni dacă li se explică pe măsura lor. Ei sunt niște viitori adulți care vor trebui să-și facă bugetul de familie. Ar fi foarte bine ca fiecare individ să poată să decidă în cunoștință de cauză ce cheltuieli își permite. În bugetul unei familii din România cheltuielile pentru educație sunt 0,4%. Și atunci vă dați seama cum ar trebui conștientizați acești copii despre importanța cheltuielilor rezervate, de exemplu educației.’
Şi ministrul finanţelor, Eugen Teodorovici, a propus introducerea unor materii obligatorii de educaţie financiară pentru clasele I-IV şi grădiniţă.
Marcela German