După Ordonanța „trenuleț”, un alt act normativ creează probleme administrative la nivelul unităților medicale brașovene

Publicat de Stan Lucian, 12 martie 2025, 16:12
După Ordonanța „trenuleț”, care a blocat angajările în sistemul bugetar, inclusiv în spitale, un alt act normativ creează probleme administrative la nivelul unităților medicale brașovene.
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 9 din 6 martie 2025 interzice prelungirea contractelor de muncă ale angajaţilor care sunt şi pensionari, chiar dacă aceștia au optat pentru suspendarea plăţii pensiei. Impactul ar putea fi unul negativ, atrag atenția cei aflați la conducerea spitalelor.
Managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov, Emil Mailat:
„Ordonanța ne afectează în primul rând pe partea de personal TESA și pe partea de asistente și infirmiere, unde în total sunt peste 14 persoane. La nivel de doctori, avem doi medici pe radiologie care îndeplinesc condițiile acestei ordonanțe. Acolo sperăm să găsim o formă de colaborare cu ei până la organizarea concursului sau să găsim pe bază de concurs pe cineva specialist care poate să vină în loc.”
La Spitalul de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov, noua ordonanță va afecta în mod deosebit serviciul de gardă, spune managerul unității dr. Dan Moraru:
„În momentul de față avem doi medici care și-au suspendat decizia de pensionare și continuă să lucreze. Principalul efect va fi în asigurarea activităților de gardă. Asta înseamnă că fiecare medic în parte face cam… 4-5 gărzi pe lună. Deci, cei doi medici…10 zile ar însemna să fie compensate de ceilalți medici care rămân, ceea ce ar fi foarte greu. Va trebui să căutăm surse din afară.”
La Maternitatea Brașov sunt doar trei persoane din departamentul administrativ care se încadrează în prevederile ordonanței 9, însă la acest spital asistența medicală este afectată din cauza posturilor blocate prin ordonanța trenuleț, a precizat spune managerul Ciprian Carapcea.
Sursa: Radio România Brașov FM