Duminică intră în vigoare Noul Mers al Trenurilor, care va fi valabil până în decembrie 2023
Publicat de Rotar Mirela, 9 decembrie 2022, 14:35
Cea mai importantă noutate este revenirea trenurilor INTERCITY, care au mai puţine opriri şi servicii mai bune.
Trenurile Intercity revin la CFR Călători după o pauză de opt ani şi vor circula pe trei magistrale. Viteze mai mari, 140-160 km/h se înregistrează doar pe relaţia Braşov – Bucureşti – Constanţa unde linia este parţial modernizată. Tomis expres legătura Braşov – Constanţa face patru ore şi jumătate, iar de la Bucureşti la Cluj-Napoca, pe traseul de 500 km, trenul botezat „Avram Iancu”face opt ore şi jumătate pentru că are doar trei opriri pe traseu, la Ploieşti, Braşov şi Teiuş.
Preţurile sunt cu 15% mai mari decât trenurile Interregio, dar sunt asigurate servicii mai bune spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători:
Noutatea principală a noului plan de mers este reintroducerea după o pauză de opt ani a categoriei de tren Intercity pe rutele unde linia este reabilitată, reparată. Discutăm aici de linia şi relaţia cea mai lungă Bucureşti – Cluj, Bucureşti – Arad unde o parte dintre lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem relaţia Braşov – Constanţa, foarte solicitată în ultimul timp. Faţă de trenurile Interregio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort, Wi-Fi în tren, vor fi vagoane cu spaţiul destinat serviciului de alimentaţie publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop.
Trenul „Prietenia”, Bucureşti – Chişinău, respectiv trenul Iaşi – Ungheni vor circula în fiecare zi, iar la vară se aşteaptă şi redeschiderea rutelor spre Salonic şi Istanbul.