Două treimi din cheltuielile românilor se duc pe alimente

Publicat de radiomures, 18 aprilie 2017, 12:05
Anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspective retailerilor, cât şi a producătorilor. A fost al doilea an consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari, se arată într-un studio GfK România.
Piaţa bunurilor de larg consum a crescut, în 2016, cu 3,4% faţă de 2015. În spatele acestei creşteri stă atât o creştere cu 3% a volumelor cumpărate, cât şi fenomenul de uptrading, orientarea consumatorilor către produse superioare din punct de vedere al preţului.
În cadrul bunurilor de folosinţă curentă, categoriile de produse alimentare domină în continuare cheltuielile românilor şi cumulează 66%.
Cel mai mare ritm de creştere l-au avut produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală.
Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflaţie, ca urmare a relaxării fiscale şi a tăierii TVA-ului în 2015 şi 2016, ceea ce anticipează un ritm mai lent de creştere.