Disfuncționalități la platforma informatică a asigurărilor de sănătate
Publicat de Corina Muntean, 10 mai 2018, 15:40
Componentele sistemului nu au funcționat în parametri normali mai multe zile, în toată țara, confirmă autoritățile din domeniu, dar asigură că toate serviciile care au fost furnizate în această perioadă vor fi validate, iar pacienții nu vor avea impedimente în a beneficia de servicii medicale.
Purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Mureș, Alina Aldea:
În această dimineață a fost postat un comunicat pe site-ul Casei Naționale pe care CJAS Mureș l-a preluat și l-a postat pe site-ul propriu. În acest sens informăm atât furnizorii de servicii medicale cât și pacienții că nu există restricții pentru furnizarea de servicii medicale. Drept pentru care la nivel CNAS vor fi luate decizii în privința validării serviciilor care au fost furnizate în perioada în care au fost disfuncționalități ale sistemului.”
În comunicatul remis, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora.
PIAS este unul din cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori si peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale.
Marcela German