Dintr-o simplă rețea de socializare, în zeci de facilități aducătoare de bani

Publicat de Corina Muntean, 1 iunie 2020, 10:42 / actualizat: 9 august 2020, 12:07
Facebook se transformă tot mai mult într-o afacere globală. Acum, Facebook Shops, cea mai nouă facilitate a acestei rețele, adaugă un tab de shopping paginilor prin care business-urile pot lista produsele pe care le vând.
Facebook, cea mai extinsă rețea de acest tip, cu peste 2 miliarde de utilizatori, a anunţat o nouă facilitate numită Shop. Prin aceasta, companiile care au pagini de Facebook şi profiluri de business pe Instagram – și puține sunt în ziua de azi cele care nu au măcar un cont – îşi pot prezenta produsele într-o secţiune specială. Astfel, aceste companii pot să-şi creeze un tab special, o facilitate ce deschide mai multe pagini web în aceeași fereastră a browserului – la contul de Facebook sau profilul de Instagram. În acest tab, va fi prezentat catalogul de produse, organizat la rândul lui pe categorii. În formatul actual, majoritatea achiziţiilor nu se vor face direct pe Facebook sau Instagram. În schimb, utilizatorii vor fi direcţionaţi către site-ul companiei. Doar puţinele branduri care folosesc în prezent funcţia de Checkout din Facebook şi Instagram vor putea face vânzările direct în cadrul celor două reţele sociale. Checkout se află deocamdată în fază de testare, fiind disponibil doar unui limitat de brand-uri. Este însă, clar, scopul final pentru Facebook: să opereze vânzările direct pe platformele sale, obținând direct beneficii financiare. Utilizatorii pot comunica cu reprezentanţii companiilor prin WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct. Facebook ar putea încerca ulterior să monetizeze și mai bine această facilitate, permiţând companiilor să trimită mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact în acest fel. Pe Instagram, noua funcţie va fi promovată şi mai puternic decât pe Facebook. Astfel, Shop va deveni una din secţiunile principale ale reţelei, urmând să înlocuiască secţiunea Activity.
Facebook va lansa în lunile următoare şi o funcţie de live streaming pentru Shops, prin care brandurile şi influencerii, persoane reprezentative în comunitățile online, vor putea promova diverse produse. În plan se află şi posibilitatea integrării unor programe de fidelitate. Dincolo de prezentarea la nivel de facilitate prin care se doreşte ajutarea companiilor afectate de COVID-19, Shop este cel mai important pas pe care Facebook l-a făcut până acum în zona comerţului electronic şi cu siguranţă că această opțiune de și pentru business va da rezultate şi după pandemie, inclusiv la nivel financiar.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.