Cum şi când se eliberează cartea de identitate provizorie?

Publicat de radiomures, 30 septembrie 2016, 16:02
Conform prevederilor art.20 din O.U.G. nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată cu modificările şi completările ulterioare, cetățenii pot solicita eliberarea unei cărți de identitate provizorii la S.P.C.L.E.P. care deserveşte localitatea de domiciliu/ reşedinţă, în următoarele cazuri:
– când solicitantul nu deţine toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate;
– în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
a. Cartea de identitate provizorie se eliberează în cazurile în care persoana nu prezintă unul din următoarele documente: certificat de naştere, certificat de căsătorie, dovada adresei de domiciliu sau dovada divorţului.
b. Acte necesare pentru eliberarea cărții de identitate proviziorii:
– cerere tip (se primește de la ghișeu);
– 3 fotografii mărime 3×4 cm cu bandă albă de 7 mm;
– chitanţa cu care se face dovada achitării contravalorii cărţii de identitate provizorii – 1 leu şi dovada achitării taxei extrajudiciare de timbru, după caz;
– documentele enunţate la punctul a, pe care la deţine persoana, original şi copie;
– declarația de consimțământ, dată în fața lucrătorului de la ghișeu, de către proprietarul spațiului de locuit (cu actul de identitate original asupra sa), după caz.
c. În toate cazurile, termenul de valabilitate al cărții de identitate provizorii este de un an.
În primele 3 trimestre au fost eliberate în judeţ 2343 cărți de identitate provizorii.