Criză de vagoane la CFR Călători și în această vară

Publicat de MIRELA ROTAR, 16 iulie 2019, 11:58 / actualizat: 17 iulie 2019, 11:53
Sindicaliștii din Târgu-Mureș se plâng de lipsa acută de material rulant pentru transportul călătorilor, asta pe lângă problemele de infrastructură care nu permit circulația cu viteză a trenurilor.
Călătorii care doresc să meargă cu trenul la mare, de exemplu, sunt nevoiți să facă nenumărate drumuri la ghișee, uneori în miez de noapte, pentru a găsi bilete.
În plus, se vând mai multe bilete în picioare decât cu loc, a precizat pentru Radio Târgu-Mureș, liderul Sindicatului CFR Călători Târgu-Mureș, Ovidiu Oniță:
Pe noi, la CFR Călători, cel mai tare ne doare lipsa materialului rulant. Deci, nu avem automotoare, nu avem vagoane, nu avem locomotive… Păi, am ajuns să ducem călători mai mulți în picioare decât pe locuri sau să nu-și poată lua oamenii bilete. Merg la mare și nu mai sunt bilete. E cererea prea mare de bilete și nu putem satisface cererile astea. Din moment ce nu ai bilete, nu poți, nu se poate. S-a ajuns ca să vină călători de trei ori la ghișeu la Târgu-Mureș și au reușit a patra oară. Au venit la ora zero (12,00 noaptea) când se introduc locurile pentru trenurile respective. Și asta cu 30 de zile înainte.
CFR pierde călători de la un an la altul iar sindicaliștii suspectează că această situație este intenționată.
Problema lipsei de investiții a fost semnalată de sindicaliști în ultimii ani, cândau au fost organizate mitinguri de amploare, dar fără rezultate.
Revine liderul Sindicatului CFR Călători Târgu-Mureș, Ovidiu Oniță:
În două vagoane avem 120 de oameni, vă dați seama, și consumul… Rentabil nu este. Nu are cum. Dacă ar fi automotoare ar fi rentabil pentru automotoarele consumă foarte puțin în comparație cu o locomotivă iar la noi, circulă o locomotivă și două vagoane. Sau au fost cazuri când a fost o locomotivă și un vagon. Și au fost și două locomotive și un vagon…. Direcția e una singură … dar probabil că se dorește lucrul ăsta. Probabil că se dorește să vine alte firme private și așa mai departe.
Sindicaliștii din cadrul Companiei CFR Călători solicită autorităților alocarea de fonduri substanțiale pentru redresarea acestui sector și dau exemplul Germaniei care va investi 50 de miliarde de euro în următorii 10 ani în domeniul căilor ferate.
Cristina Bulbescu