Crăciunul va arăta foarte diferit în acest an

Publicat de Corina Muntean, 24 decembrie 2020, 10:40 / actualizat: 28 decembrie 2020, 20:42
Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Din cauza pandemiei, mai mult de jumătate dintre consumatorii europeni vor restrânge bugetul alocat cadourilor de sărbători în 2020. Probabil, au devenit mai cumpătați cu cheltuielile și se gândesc să pună bani de-o parte pentru zile negre.
Mai mult de jumătate (58%) dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cadourilor de Crăciun din acest an, 51% dintre cei intervievaţi spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona. Studiul a fost realizat de Mastercard, potrivit căruia, provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii în fiecare zi, chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil. Studiul arată că aproape jumătate (48%) dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta. De asemenea, europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate. Astfel, 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii, 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale, 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local, iar 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc. Potrivit aceluiaşi studiu, coşurile cu produse artizanale (38%), cadourile pentru relaxare (37%) şi fotografiile înrămate (35%) sunt primele pe lista de cadouri menţionate de consumatori, urmate fiind de experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%) şi decoraţiuni personalizate (26%). ”Micile afaceri reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, aşa că achiziţiile locale vor face o mare diferenţă anul acesta, atât pentru comunitate, cât şi pentru întreaga economie’, a declarat Mark Barnett, preşedintele Mastercard Europe.
Studiul a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, şi a cuprins un eşantion de 16.000 respondenţi adulţi din 15 ţări europene.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: Mastercard Europe