Consorţii şcolare noi la Târgu Mureş
Publicat de Stan Lucian, 27 februarie 2024, 17:00 / actualizat: 27 februarie 2024, 19:40
Ministerul Educației a decis anul trecut ca cinci unități școlare din județul Mureș să devină consorții școlare, unde studenți de la diverse universități din țară să facă practică la clase, sub îndrumarea profesorilor din licee.
Astfel, pe lângă Colegiul Național Pedagogic și Centrul de Educație Incluzivă nr. 1 din Târgu Mureș, luna aceasta s-au mai constituit trei consorții școlare la colegiile naționale ”Al Papiu Ilarian” și ”Unirea” și Liceul Teoretic ”Bolyai Farkas”.
Fiecare dintre ele are ca parteneri diferite gimnazii și grădinițe din județ, a explicat pentru Radio Târgu Mureș inspectorul școlar general al judeţului Mureş, Paula Dărăban:
Aceste consorții sunt organizate pentru desfășurarea practicii pedagogice a studenților, în baza unui parterneriat între ISJ și universități precum UMFST Târgu Mureș sau Babeș Bolyai din Cluj iar unitățile de învățământ pot asigura desfășurarea practiciii pedagogice. În consorții déjà existau școli gimnaziale și vocaționale, iar grădinițele șio școlile noi care au intrat în consorțiu cu colegiile ”Papiu”, ”Unirea” și Liceul Teoretic ”Bolyai” au depus solicitare penjtru a devein șsoli de aplicație.”
Însă, pentru a deveni școli de aplicație, acestea trebuie să aibă profesori special pregătiți, respectiv mentori pentru strudenții ce vin în practică, a explicat pentru Radio Târgu Mureș directoarea Colegiului Național ”Al. Papiu Ilarian”, Cristina Someșan:
Acești studenți sunt repartizați de către universități pentru practica pedagogică dar, în primul rând profesorii din școlile care fac poarte din consorțiu au urmat niște cursuri pentur a putea fi mentori acestor studenți. Toată lumea este de accord că este importantă practica pedagogică, și pentru a fi un bun professor, studentul trebuie să facă această practică concret, la elevi, în sala de clasă.”
Cristina Someșan speră ca, după absolvire, măcar unii dintre acești studenți să rămână în învățământ, în condițiile în care tot tot mai puțini tineri găsesc atractivă cariera de dasacăl.