Consiliul Naţional al Elevilor şi UNICEF le-au propus autorităţilor române un set de 10 soluţii pentru îmbunătăţirea condiţiei copiilor
Publicat de Corina Muntean, 30 august 2020, 13:54 / actualizat: 2 septembrie 2020, 17:56
Măsurile vin în contextul în care la 14 septembrie vor reîncepe şcolile. Elevii atrag atenţia că în jur de 35% din cei 3,7 milioane de copii ai României sunt în risc de sărăcie şi excluziune şcolară. De asemenea, 400.000 de copii de vârstă şcolară nu merg la şcoală iar peste 50.000 de copii sunt separaţi de familiile lor.
Dezvoltarea materialelor și a capacității de învățare online pentru a asigura accesul la educație de calitate a copiilor săraci sau a copiilor de etnie romă și a copiilor cu dizabilități, îmbunătățirea serviciilor medicale de prevenție, dar și utilizarea fondurilor structurale europene pentru servicii sociale integrate sunt doar o parte dintre cele zece soluții propuse autorităților de Consiliul Național al Elevilor, boardul copiilor și UNICEF. Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor:
Consiliul Național al Elevilor a realizat la începutul lunii august un sondaj, la care au răspuns peste 18.000 de elevi și, conform acestei consultări, aproximativ 15% dintre elevi nu-și doresc să se întoarcă la școală exclusiv online, restul de 85% au spus că vor să se întoarcă fie fizic, fie în sistem hibrid. Mai mult decât atât, nu putem uita faptul că peste 900.000 de elevi nu au avut acces la internet.
Ilinca Simina Murărașu, membră a boardului copiilor, consideră că atât pentru tineri, cât și pentru copii, perioada pandemiei este una dificilă:
Trebuie să conștientizăm că, după o pauză de la un cotidian în care ne-am obișnuit, reconectarea la normalitate a elevilor ar trebui realizată gradual. Ar fi necesar să acordăm timp acomodării la situația actuală și la normele care vor fi impuse. Ar fi necesar un suport moral, pe lângă cel academic.