Consiliul Județean Mureș încheie două proiecte pe Programul Operațional Capacitate Administrativă
Publicat de Corina Muntean, 15 noiembrie 2019, 14:33 / actualizat: 15 noiembrie 2019, 20:11
În perioada 2016-2019, Consiliul Județean Mureș a implementat două proiecte finanțate prin Programul Operațional Capacitate Administrativă și a obținut finanțare pentru un al treilea astfel de proiect.
Este vorba despre proiectul ”ISO 9001:2015 Dovada calității în activitatea Consiliului Județean Mureș” și proiectul ”Spunem NU Corupției”.
Primul proiect a urmărit eficientizarea activităţii Consiliului prin implementarea în activitatea curentă a unui instrument de management al calităţii recunoscut internaţional.
Președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc:
Este vorba despre eficientizarea activității în administrația publică, prin introducerea managementului calității. Sunt proiecte foarte importante pentru viitor, cred că eficientizarea activității în toate domeniile este importantă, pentru activitatea administrativă este necesară.
Proiectul ”Spunem NU Corupției” a dus la eficientizarea activităților de prevenire și combatere a corupției în administrația publică locală, a declarat președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc:
Nu este vorba despre a avea acte de corupție sau de a elucida acte de corupție în Consiliul Județean, ci efectiv de a căuta acele zone vulnerabile și de a pregăti personalul să vedem cum putem să evităm orice posibilitate să apară aceste acte de corupție, prin înțelegerea actelor administrative.
Șeful serviciului D.G.A. Mureș, comisar-șef de Poliție, Bogdan Machedon, a subliniat faptul că rezultatele acestui proiect se vor vedea pe termen lung:
Foarte multă lume spune, la orice proiect, că vrea să vadă imediat rezultatele. Când discutăm despre proiecte de implementare în domeniul corupției, activități de prevenire, pot să vă spun, iar aceasta o spun din practica pe care o avem la nivelul instituției, rezultatele se văd în timp, pentru că prevenirea corupției presupune un proces foarte amplu. DGA s-a înființat în anul 2005, desfășurăm activități de prevenire cu funcționarii cu statut special din cadrul MAI, iar rezultatele au început să apară din anul 2010-2011 încoace.
Durata de implementare a celor două proiecte a fost de 16 luni, valoarea totală a acestora fiind de 1 milion de lei.
Raluca Creţ