Companiile mari din România pun accentul pe prezenţa lor online
Publicat de Corina Muntean, 4 martie 2022, 10:42
Ca să ai succes și să câștigi în businessul de azi trebuie să fii prezent nu doar fizic ci și virtual în piețele de desfacere. Nu mai există opțiunea de a fi jucător doar pe una din aceste piețe. Ele se dublează și se conjugă în același timp. A înțeles acest lucru și cea mai mare parte a marilor companiilor româneşti, care aproape în totalitate îşi promovează afacerile în mediul online.
Aproape toate companiile româneşti (peste 99%) prezente în Top 1000, realizat în funcţie de cifra de afaceri raportată în 2020, îşi derulează activităţile, sub o anumită formă, în mediul online. Statistica agenţiei de marketing digital Klain relevă faptul că, din totalul de o mie de afaceri analizate, 992 sunt prezente în mediul virtual, iar forma prevalentă de activitate este reprezentată de către campaniile de PR (91,7%) – relații publice, exprimate prin comunicate de presă, declarații și prezențe la diferite evenimente ca târguri, forumuri, expoziții. Potrivit agenției Klain, a doua formă a digitalizării implementată de către cele mai importante companii din România este website-ul (91,6%), considerat a fi o ‘carte de vizită online’ şi cel mai eficient mod de stabilire a prezenţei în acest mediu. Analiza de specialitate evidenţiază că doar 82,2% dintre companiile prezente în online şi-au optimizat site-ul pentru dispozitivele mobile.
De asemenea, o altă platformă online folosită de companiile din Top 1000 este Social Media, 87,9% dintre acestea deţinând o pagină de Facebook, iar 73,9% o pagină de business pe LinkedIn.
‘În condiţiile de faţă, pentru businessurile mici şi medii existenţa în online devine o necesitate, iar oportunitatea lor de a se remarca în acest spaţiu rămâne o posibilitate reală. Chiar dacă companiile mari sunt prezente în online, nu toate desfăşoară o comunicare activă bazată pe o strategie inteligentă. Tocmai această dihotomie dintre prezenţă şi activitate poate reprezenta cheia succesului pentru un business în dezvoltare‘, se menţionează în concluziile studiului citat.
Mai pe înțeles: nu este suficient să-ți faci simțită prezența în online, trebuie să fii permanent activ și să comunici constant, găsind cea mai eficientă metodă și formă de a transmite mesajul dorit publicului-țintă. Iar în cadrul campaniilor, mai ales pe mediile de socializare, inteligența mesajelor transmise în momentele cheie, alese în funcție de derularea evenimentelor cotidiene, cum sunt cele din aceste zile, poate face diferența dintre un succes nescontat și un efort zadarnic. Analiza Klain a fost realizată în luna ianuarie 2022 cu scopul de a vedea cât de mult companiile mari din România pun accentul pe prezenţa lor online (site şi social media), dar şi pe prezenţa pe site-urile de business şi de specialitate.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.