Comerțul online
Publicat de Corina Muntean, 18 aprilie 2024, 10:29
Logistica şi costurile de transport sunt cele mai mari provocări ale magazinelor online româneşti în comercializarea produselor în afara ţării. Cel mai recent sondaj realizat de Packeta România, platformă digitală globală pentru comerţul online, relevă că asistenţa în optimizarea lanţului de aprovizionare şi în reducerea costurilor asociate cu expedierea internaţională este crucială.
Sondajul, primul de acest fel realizat în rândul reţelei de peste 1.800 de magazine online şi selleri parteneri ai Packeta, scoate în evidenţă provocările cu care se confruntă magazinele online româneşti care vor să îşi extindă business-ul şi peste hotare şi ce strategii adoptă shop-urile online pentru a accesa alte pieţe.
Topul provocărilor este completat de îngrijorările privind concurenţa internaţională, înţelegerea reglementărilor şi adaptarea la normele legislative şi financiare ale ţărilor în care vor să îşi extindă afacerile.
În concordanţă, peste 50% dintre magazinele online respondente consideră că sprijinul cel mai util pe care îl pot primi în procesul de extindere este cel logistic, urmat de consilierea strategică şi asistenţa juridică şi de conformitate.
Rezultatele sondajului arată clar că, pentru a reuşi în expansiunea internaţională, magazinele online au nevoie de mai mult decât un simplu serviciu de curierat. Comercianţii în marea lor majoritate îşi doresc un partener şi un parteneriat solid care să includă preţuri competitive, livrări punctuale şi soluţii eficiente de returnare.
Magazinele online româneşti sunt dispuse să investească timp şi resurse pentru crearea prezenţei în pieţele în care se extind şi nu urmăresc câştiguri imediate, fiind preocupate de desfăşurarea unei activităţi pe termen lung, subliniază sursa. Acest comportament are loc în contextul în care companiile se confruntă cu o saturaţie pe piaţa locală, iar accesarea unor pieţe mai extinse este percepută precum o oportunitate semnificativă de creştere.
Potrivit sondajului, printre motivele principale pentru extinderea afacerilor în afara ţării se află accesul la o piaţă extinsă, aproape 70% dintre comercianţi văzând acest lucru ca pe un factor decisiv, şi cerere constantă, indicată de 20% dintre respondenţi.
Conform sondajului, mai mult de jumătate (52%) dintre magazinele online care vor să îşi extindă prezenţa în afara ţării se consideră complet pregătite pentru a intra pe pieţe externe, iar 40% apreciază că sunt parţial pregătite, fiind necesare, însă, unele îmbunătăţiri în strategiile de internaţionalizare şi o mai bună planificare a acestui proces. În aceste condiţii, magazinele online adoptă diverse strategii pentru a-şi face simţită prezenţa pe pieţele internaţionale.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.