CFR, aproape de semnarea contractului pentru tronsonul feroviar Apața-Cața

Publicat de Corina Muntean, 27 mai 2020, 15:16 / actualizat: 27 mai 2020, 16:17
CFR Infrastructură este la un pas de semnarea contractului de modernizare a segmentului feroviar Apața-Cața de pe tronsonul Brașov-Sighișoara.
Tronsonul are o lungime de 28 km. și costă 2,7 miliarde lei ( 570 mil. Euro).
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis, ieri, să respingă două contestații ale unui constructor din Turcia privind licitația de 570 de milioane de euro pentru modernizarea tronsonului feroviar Apața – Cața de pe linia de tren Brașov- Sighișoara.
Practic, din acest moment, Compania CFR Infrastructură are baza legală pentru semnarea contractului de modernizare cu o asociere din care face parte și o firmă din România -dar- decizia CNSC poate fi atacată la Curtea de Apel București în termen de 10 zile.
Tronsonul Apața – Cața de pe secțiunea Brașov – Sighișoara are o lungime de 28 de km. și a rămas singurul lot care încă NU are contract de reabilitare semnat. Pentru secțiunile Brașov – Apața respectiv Cața – Sighișoara cu o lungime de 86 de km, CFR a predat luna aceasta amplasamentul pentru începerea șantierului.
Între Apața și Cața proiectul tehnic prevede construirea a trei tuneluri din care cel mai lung are o lungime de 7 km.
CFR a lansat licitația pentru secțiunea Apața – Cața în 2017, procedură care a trecut prin mai multe serii de reevaluări și contestații.