Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar a primit mai puţine cereri de negociere decât anul trecut
Publicat de Corina Muntean, 16 decembrie 2020, 11:52
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar a primit anul acesta cu 20% mai puţine cereri de negociere decât anul trecut, după ce băncile şi instituţiile financiare nebancare au acceptat doar un sfert dintre dosarele întocmite în acest sens. Centrul pune această diminuare pe seama crizei sanitare şi a deciziilor de amânare la plată a ratelor care au redus disponibilitatea părţilor de a-şi rezolva divergenţele prin negociere.
Chiar şi în aceste condiţii, cele mai multe cereri au venit din Bucureşti, urmat de judeţele: Argeş, Ilfov, Iaşi şi Cluj – se arată într-un comunicat.
Majoritatea solicitanţilor sunt bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani.
Consumatorii le cer băncilor cu care negociază, nu numai beneficii materiale, ei vor să obţină clarificarea unor clauze contractuale, explicaţii despre unele decizii luate de bănci, solicită o mai mare informatizare a serviciilor şi o mai bună relaţionare cu personalul bancar – mai precizează Instituţia de Soluţionare a Litigiilor Bancare