Cazul elevei cu dizabilități din Covasna ajunge în instanță

Publicat de MIRELA ROTAR, 19 decembrie 2018, 13:21
Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi cheamă în judecată Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Covasna pentru refuzul ”nelegal şi îndelungat” de a aloca unei eleve cu dizabilităţi profesor de sprijin la clasă.
Deşi au fost realizate numeroase demersuri de rezolvare a situaţiei pe cale administrativă la nivelul şcolii, Inspectoratului Şcolar Covasna, Consiliului Judeţean Covasna pentru a obţine respectarea drepturilor minorei, acestea s-au dovedit a fi zadarnice, cei citaţi pasându-şi responsabilitatea „cu indolenţă” timp de un an de zile, se precizează în comunicatul Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi.
Între timp, eleva de şcoală primară încheie încă un semestru fără suportul necesar învăţării, alături de mulţi alţi copii din ţară aflaţi în situaţii similare.
Prin acest demers, se urmărește obligarea autorităţilor la alocarea profesorului de sprijin pentru elevă şi daune morale pentru prejudiciul generat de îngrădirea dreptului la educaţie al micuţei timp de mai bine de un an.
„Cazul micuţei eleve din Covasna nu este singular, din păcate. Există un fenomen de nerespectare a prevederilor referitoare la măsurile de suport pentru elevii cu astfel de problem. Refuzul cu obstinaţie de a facilita elevilor cu dizabilităţi accesul la măsuri de suport reprezintă un abuz grav. Acesta este motivul pentru care cazul micuţei este unul strategic, crede Mădălina Turza, preşedinta Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi.