Cardul de sănătate a început să funcționeze în Mureș

Publicat de radiomures, 13 octombrie 2016, 12:39 / actualizat: 21 iunie 2020, 12:42
După 3 zile de nefuncționare totală sau parțială la unii furnizori de servicii medicale, din această dimineață sistemul a început să funcționeze.
Prin urmare, pacienții beneficiază în continuare de spitalizări, consultații, trimiteri și eliberări de rețete compensate și gratuite.
Furnizorii de servicii medicale trebuie să valideze astăzi, până la ora 24 serviciile acordate luni.
Până la ora 11,00 CNAS nu a informat oficial dacă sistemul funcționează în parametri normali în toate județele, spune președintele CJAS Mureș, Rodica Biro:
Pe site-ul Casei nu este afișat un alt comunicat (față de cel de ieri) însă noi ce constatăm aici, din mers, este că sistemul a început să funcționeze. Nu la parametri normali, mai greoi dar merge. Nu știm, probabil că declarația oficială o să vină ulterior. Deci, furnizorii au 100% acces și medicii în cabinete și noi aici la ghișeu la Relații cu Publicul am constat că se pot emite documente.”
În cele 3 zile de nefuncționare a cardului, mai mulți pacienți nu au putut beneficia de servicii medicale. Cei mai mulți au avut probleme cu eliberarea de medicamente din farmacii.
Purtătorul de cuvânt al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Augustus Costache, a oferit o posibilă explicaţie pentru problemele din prezent.
Şi anume lipsa unui cadru legal de întreţinere a sistemului:
Medicii de familie acuză Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate pentru felul în care gestionează platforma informatică a asigurărilor de sănătate.
De asemenea, doctorii critică modul greoi în care se desfăşoară prescripţia medicamentelor în România, dar şi asigurarea pacienţilor în general.
Societatea Naţională de Medicina Familiei şi Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie au emis un comunicat de presă pe această temă.
Ei cer demisia celor responsabili de ceea ce numesc ‘dezastrul informatic din sistemul de sănătate’.
Cristina Bulbescu