Campanie de promovare a kürtős-ului
Publicat de radiomures, 23 ianuarie 2015, 11:42
Autorităţile locale din judeţul Covasna au demarat o campanie susţinută de promovare a colacul secuiesc învelit în zahăr ars, cunoscut sub denumirea de kurtoskolacs, propunându-şi să transforme acest produs tradiţional într-un „ambasador” al zonei.
Conducerea Consiliului Judeţean Covasna a tipărit pliante în 15 limbi cu o prezentare a istoricului, modului de preparare a acestei delicatese culinare, precum şi a produselor „înrudite”, pliante care vor fi distribuite atât în ţară, cât şi peste hotare.
În această campanie vor fi cooptaţi întreprinzătorii care trăiesc sau care îşi completează veniturile din producerea şi vânzarea acestui produs secuiesc.
Prima atestare documentară a produsului datează din 1450, iar prima reţetă cunoscută este din 1784, cea a contesei Mikes Maria din Zăbala.
Pe data de 9 mai, de Ziua Europei, la Sfântu Gheorghe va fi organizat un festival internaţional dedicat kurtoskolacs-ului.
Mara Deleanu
Sursa foto: www.fitosica.ro