Camioanele-troleibuz economisesc combustibil

Publicat de Corina Muntean, 13 mai 2019, 10:45
Un proiect futurist a devenit acum realitate în Germania. Camionul-troleibuz este electric și are o autostradă dedicată care se va extinde în viitor. Pe lângă factorul ecologic, utilizarea acestui mijloc de transport de mărfuri va aduce importate economii utilizatorilor.
Odată cu inaugurarea autostrăzii electrice eHighway în Germania, era camionului diesel care poluează enorm începe să apună. Pe această autostradă circulă un hibrid: un camion ca un troleibuz alimentat electric. Sistemul eHighway le permite camioanelor să se conecteze la cabluri de înaltă tensiune și să circule pe o distanţă de 10 kilometri fără să polueze direct. Camioanele acestea funcţionează cu motoare electrice pe cei 10 kilometri și trec la un sistem hibrid atunci când revin pe autostrăzi și drumuri obișnuite. Ca să facă sistemul mai eficient, există numeroși senzori care detectează automat când există astfel de linii electrice deasupra vehiculului. Compania Siemens, cea care a dezvoltat sistemul, consideră că el ar putea fi integrat în infrastructura deja existentă, iar impactul ar putea fi radical. Pe de o parte, ajută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon și de noxe şi reduce consumul de energie (surprinzător) în zone în care calea ferată nu este fezabilă. Până la urmă, transportul poate fi realizat eficient și cu camioane, nu doar cu trenuri.
După cum scrie playtech.ro, secțiunea de autostradă disponibilă e acum parte dintr-un drum de legătură între aeroportul din Frankfurt şi un parc industrial. Urmează inaugurarea altor două bucăţi de autostradă cu acest sistem. Până acum, Germania a cheltuit aproximativ 70 de milioane de euro pentru camioane-troleibuz care pot utiliza sistemul. Ca să-l facă mai atractiv, Siemens a venit și cu o estimare. Un proprietar de camionetă sau dubă care ar folosi așa ceva, ar putea economisi circa 20.000 de euro la 100.000 de kilometri parcurşi. Economia ar rezulta din costul combustibilului nefolosit. Dar, ca să ajungă şi la noi, acest sistem de transport va trebui să parcurgă o cale lungă în timp şi spaţiu şi, mai greu, să depăşească barierele birocratice şi mentalitatea locală.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
sursa: www.playtech.ro