Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică
Publicat de Corina Muntean, 3 noiembrie 2021, 10:39 / actualizat: 12 noiembrie 2021, 11:41
Dacă pe timp de pandemie nu oricine își poate permite să facă afaceri în domeniul sanitar sau farmaceutic, considerate cele mai avantajate de situație, între celelalte domenii de business se pare că cel mai bine au mers bunurile de consum, sectorul care a fost cel mai puţin afectat de pandemie.
Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică, iar trei din patru clienţi au rămas fideli brandului preferat.
Reveal Marketing Research a analizat în cadrul unui studiu comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie 2021, în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit atât mediul urban cât şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat circa 75% dintre respondenţi, adică 3 din 4 clienți. Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă, declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.
Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă, la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidenţiază comportamentele în schimbare în noua realitate.
Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii români sunt atraşi de mărcile care arată empatie şi susţin valorile propriilor clienţi. Pe aceste considerente vor trebui să-și clădească în continuare companiile campaniile de marketing și comunicare, dacă vor să-și maximizeze profitul și să-și păstreze pe termen îndelungat cumpărătorii. ‘Pentru companii, este din ce în ce mai important să îşi analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilităţi’, concluzionează Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.