Ascultă Radio România Târgu Mureș Live

Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică

Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică

Publicat de Corina Muntean, 3 noiembrie 2021, 10:39 / actualizat: 12 noiembrie 2021, 11:41

Dacă pe timp de pandemie nu oricine își poate permite să facă afaceri în domeniul sanitar sau farmaceutic, considerate cele mai avantajate de situație, între celelalte domenii de business se pare că cel mai bine au mers bunurile de consum, sectorul care a fost cel mai puţin afectat de pandemie.

Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică, iar trei din patru clienţi au rămas fideli brandului preferat.

Reveal Marketing Research a analizat în cadrul unui studiu comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie 2021, în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit atât mediul urban cât şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat circa 75% dintre respondenţi, adică 3 din 4 clienți. Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă, declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă, la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidenţiază comportamentele în schimbare în noua realitate.

Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii români sunt atraşi de mărcile care arată empatie şi susţin valorile propriilor clienţi. Pe aceste considerente vor trebui să-și clădească în continuare companiile campaniile de marketing și comunicare, dacă vor să-și maximizeze profitul și să-și păstreze pe termen îndelungat cumpărătorii. ‘Pentru companii, este din ce în ce mai important să îşi analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilităţi’, concluzionează Marius Luican, director general al Reveal Marketing Research.

Autor: Virgil Natea

Editor: Corina Muntean

Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.

Războiul tarifelor UE-SUA va avea efecte puternice şi în România
Economic vineri, 4 aprilie 2025, 11:35

Războiul tarifelor UE-SUA va avea efecte puternice şi în România

Tarifele vamale impuse de administraţia americană a produselor importate din Uniunea Europeană vor afecta şi economia românească. Anul trecut...

Războiul tarifelor UE-SUA va avea efecte puternice şi în România
Peste 10.400 de dosare au mai fost aprobate în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice
Economic joi, 3 aprilie 2025, 15:47

Peste 10.400 de dosare au mai fost aprobate în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice

Lista este publicată pe site-ul Adminsitraţiei Fondului pentru Mediu – afm.ro. În perioada următoare vor fi aprobate şi restul dosarelor...

Peste 10.400 de dosare au mai fost aprobate în cadrul Programului Casa Verde Fotovoltaice
Au demarat plățile pentru sprijinul cuplat zootehnic (SCZ) și ajutorul național tranzitoriu (ANT)
Economic joi, 3 aprilie 2025, 15:00

Au demarat plățile pentru sprijinul cuplat zootehnic (SCZ) și ajutorul național tranzitoriu (ANT)

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a anunțat ieri la Târgu Mureş, în cadrul unei întâlniri cu membrii Federației...

Au demarat plățile pentru sprijinul cuplat zootehnic (SCZ) și ajutorul național tranzitoriu (ANT)
Fermierii pot instala panouri fotovoltaice cu 100% bani europeni
Economic joi, 3 aprilie 2025, 12:43

Fermierii pot instala panouri fotovoltaice cu 100% bani europeni

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a anunțat ieri la Târgu Mureş, în cadrul unei întâlniri cu membrii Federației...

Fermierii pot instala panouri fotovoltaice cu 100% bani europeni
Economic miercuri, 2 aprilie 2025, 16:00

Ministrul Agriculturii confirmă: Romgaz va prelua în curând activele Azomureș

Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a declarat astăzi la Târgu Mureş, că Romgaz va finaliza, în perioada următoare,...

Ministrul Agriculturii confirmă: Romgaz va prelua în curând activele Azomureș
Economic miercuri, 2 aprilie 2025, 08:26

Energia fotovoltaică a doborât un nou record în producția de electricitate a Europei în luna martie

Energia fotovoltaică a doborât un nou record în producția de electricitate a Europei în luna martie, pentru a treia lună la rând, potrivit...

Energia fotovoltaică a doborât un nou record în producția de electricitate a Europei în luna martie
Economic marți, 1 aprilie 2025, 19:34

Romania riscă să piardă peste 13 miliarde de euro pentru neîndeplinirea jaloanelor din PNRR, inclusiv pe componenta de investiţii

Ministrul de resort Marcel Boloş a prezentat astăzi, în comisia pentru afaceri europene din Camera Deputaţilor stadiul negocierilor cu oficiali...

Romania riscă să piardă peste 13 miliarde de euro pentru neîndeplinirea jaloanelor din PNRR, inclusiv pe componenta de investiţii
Economic marți, 1 aprilie 2025, 18:24

Consiliul Judeţean Harghita anunţă lansarea mai multor programe cu finanţare nerambursabilă

Consiliul Judeţean Harghita anunţă lansarea mai multor programe cu finanţare nerambursabilă pentru activităţi destinate tinerilor, sportului,...

Consiliul Judeţean Harghita anunţă lansarea mai multor programe cu finanţare nerambursabilă