Blog Vorbe din pălărie: Persoana de contact
Publicat de radiomures, 17 septembrie 2015, 09:49 / actualizat: 18 septembrie 2015, 14:18
Să zicem că te trezeşti într-o dimineaţă şi găseşti în poştă o misivă de la o instituţie publică, nu contează care, atât timp cât e una din acelea care te anunţă că ai ceva bani de plătit către Măria Sa bugetul de pensii, şomaj sau care-o mai fi. Să mai zicem că nu vezi logica misivei, nu te ştii dator cu nimic, nu pricepi ce treabă are instituţia cu tine. Într-o astfel de situaţie, procedural vorbind, există trei variante.
O primă variantă ar fi să ignori misiva cu pricina. În acest caz, însă, s-ar putea să te mai trezeşti cu vreo două-trei, asemănătoare sau cu vreo poprire pe salariu sau pe contul din bancă, şi atunci lucrurile se complică. Următoarele două variante au la bază dorinţa de a te lămuri, caz în care poţi fie să te duci la sediul instituţiei în cauză şi să te plimbi o zi întreagă de la un ghişeu la altul, fie să apelezi numărul de contact trecut în scrisorică şi să te lămureşti sau să îi lămureşti pe cei de la instituţie cu privire la problema notificată. Cum timpul e puţin şi problema trebuie soluţionată cât mai rapid, să zicem că alegi varianta cu telefonul şi suni. Şi suni. Şi suni. Şi formezi interiorul, o dată, de două ori, de trei ori, de patru ori… şi tot aşa, până ţi s-a încălzit urechea şi simţi cum îţi creşte tensiunea. Totuşi, în cap ţi se ridică o întrebare: Oare de ce or fi trecut un număr de telefon/interior şi o persoană de contact, dacă nu răspunde nimeni? La această întrebare pot exista mai multe răspunsuri procedurale. Unul ar fi că persoana în cauză este în pauză de masă, altul ar putea fi că postul telefonic s-a blocat de la atâtea apeluri.
În cazul de faţă, însă, caz care s-a petrecut cu adevărat, răspunsul a fost altul. Persoana de contact era mult prea ocupată. Şi asta pentru că a primit de curând multe alte atribuţii, iar cineva trebuia trecut ca persoană de contact. Mai mult, ca să fie procedura completă, misiva se încheie cu fraza: „Dacă aţi achitat/depus deja” bla, bla, „vă rugăm ignoraţi această notificare”.
Sanda Viţelar