Blocaje repetate în programul informatic de sănătate din Mureș
Publicat de APETRI MARGARETA, 31 ianuarie 2024, 13:17
De circa un an de zile sunt nenumărate sesizări venite atât din partea furnizorilor de servicii medicale, a pacienților, dar și a funcționarilor CJAS cu privire la funcționarea extrem de greoaie a sistemului informatic.
În ultimele zile au fost situații în care pacienți din Târgu Mureș au stat 4 sau 5 ore la cabinetul medicilor pentru a primi o rețetă, deoarece sistemul era nefuncțional.
Blocaje sunt și la sediul Casei de Asigurări Mureș unde pacienții așteaptă uneori ore în șir după o adeverință, motiv pentru care funcționarii încep munca cu o oră mai devreme pentru a putea opera în sistem.
CNAS a fost de nenumărate ori sesizată de către toate casele de asigurări de sănătate din țară cu privire la acest aspect, însă nu există nici o rezolvare a problemei, este de părere președintele CJAS Mureș, Rodica Biro:
Întotdeauna sunt probleme și nu există rezolvare. Acesta este un sistem informatic suprasolicitat și există intervale orare când funcționează foarte prost. Lucrurile merg foarte, foarte încet și bineînțeles că și răbdarea pacienților este pusă la grea încercare. Funcționează, în schimb, foarte bine de la începutul zilei, adică de la 7 la 8. Am schimbat și programul de lucru al colegilor mei tocmai pentru a putea prelucra documentele care ne sunt transmise la casa de Asigurări de Sănătate. Toată lumea se plânge de disfuncționalitățile din sistem.
Deficiențele de funcționare a sistemului informatic de Sănătate au legătură cu faptul că acesta este depășit, nefiind proiectat pentru un volum atât de mare date, spun specialiștii.
De asemenea, actualizarea permanentă de date necesară și din cauza frecventelor modificări legislative este un alt motiv al blocajului, mai explică reprezentanții CJAS Mureș.
Autor: Cristina Bulbescu