Băncile sunt în vizorul Protecţiei Consumatorilor
Publicat de radiomures, 17 iulie 2013, 15:22
În primul semestru al acestui an, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş s-au înregistrat 190 reclamaţii privind serviciile financiare, din care 84% se referă la credite contractate la bănci.
Comisarul şef adjunct Marcela Achim a precizat că 154 reclamaţii, respectiv 96 %, au fost soluţionate în favoarea consumatorilor.
Marcela Achim a mai precizat că în unele contracte existau clauze abuzive privind dobânda, modul de rambursare a creditului sau cesionarea asigurării în favoarea băncii.
CJPC Mureş a înaintat instanţei procesele verbale cuprinzând clauzele considerate abuzive şi s-au stabilit măsuri cu termene precise pentru restituirea sumelor încasate ilegal de bănci.
CJPC Mureş sfătuieşte consumatorii:
– să obţină informaţii complete referitoare la condiţiile de creditare, să compare ofertele de pe piaţă şi să ia decizia ţinând cont de nevoile şi de posibilităţile financiare de care dispun pentru restituire;
– orice credit funcţionează prin intermediul unui cont curent care are costuri de administrare, retragere numerar etc. şi se adaugă la cele aferente creditului;
– să verifice cu atenţie costurile totale pe care urmează să le suporte, raportând aceste costuri la nivelul procentual de dobândă pe care banca îl oferă şi să aleagă oferta pe care o consideră cea mai avantajoasa;
– să solicite bancii, la lichidarea creditelor, încetarea contractului şi emiterea unei adrese care să ateste faptul că au fost stinse toate obligaţiile dintre părti.
Vali Russu