Atenție la reducerile de Black Friday!

Publicat de MIRELA ROTAR, 11 noiembrie 2021, 14:39 / actualizat: 11 noiembrie 2021, 15:40
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor atenționează că deja există agenți ecomonici care au ”furat startul” și recomandă verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs.
Totodată, reducerea de preț trebuie să fie raportată la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice, subliniază comisarul șef adjunct al CJPC Mureș, Marcela Achim:
La cumpărăturile online, recomand să citiți caracteristicile produsului, verificați stocul existent, prețul afișat dacă conține sau nu TVA și costul de livrare, iar operatorii economici au obligația să-și afișeze datele de identificare. Apoi, verificați caracteristicile produsului, prețul final, cheltuielile de livrare, modalitățile de plată și perioada de valabilitate a ofertei. Obligația operatorului economic este de a returna consumatorului suma, tot în termen de 14 zile de la primirea produsului. Dacă operatorul economic nu afișează acest element, termenul de retur se prelungește cu încă 12 luni de la data în care primește produsul.
Infocons observă că pentru prima dată în 30 de ani există o monitorizare a ANPC cu privire la Black Friday și s-au publicat numele firmelor care au încercat sau încearcă să înșele consumatorii
Președintele InfoCons, Sorin Mierlea, recomandă cetățenilor să devină ei înșiși comisari de protecția consumatorilor și să evite acești agenți economici.
Un alt sfat este ca să cumpere de pe site-uri din România sau de pe teritoriul UE, fiindcă altfel recuperarea banilor e aproape imposibilă:
Dacă avem o reducere, avem dreptul de a returna produsul în 14 zile, fără niciun fel de justificare. Putem verifica luând datele firmei de la butonul de contact de pe site-ul www.mfinante.ro, să avem un card dedicat cumpărăturilor online și să transferăm pe el doar banii pe care dorim să-i cheltuim, iar pentru pachetele de servicii pentru Crăciun, pentru Revelion, să păstram toate informațiile și promoțiile, ca dacă ceea ce ni s-a promis nu este, măcar atunci să facem o reclamație. Pentru cei care cumpără din magazine, să știe că nu există o prevedere legislativă că poți să schimbi produsul dacă nu îți mai place sau te-ai răzgândit, doar dacă are un defect din fabricație și nu poate fi remediat în 14 zile. Dacă avem promoții genul ”trei la preț de două”, prețul vechi, tăiat, trebuie să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile. Iar dacă avem o suspiciune să nu uităm de 021.9551, numărul unic de protecție a consumatorilor.
Târgumureșenii nu prea au încredere în reducerile anunțate de comercianți de Black Friday:
Comisarii de la protecția consumatorilor verifică, în această perioadă, modul în care se derulează campania de reduceri, un vârf al promoţiilor anuale în comerţul de la noi şi din lume.
În acest scop ANPC a înființat Comandamentul Special Black Friday pentru a putea supraveghea permanent ofertele cu promoții din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.
Valeriu Russu