Aproximativ 5% din reclamațiile la CJPC Mureș vizează comerțul online

Publicat de stefanabaciu, 14 martie 2016, 18:08
Comisarul șef adjunct al CJPC Mureș, Marcela Achim, a arătat că un număr destul de mic de sesizări se referă la comerțul on-line, însă majoritatea dintre ele s-a dovedit întemeiată.
Marcela Achim a precizat că, în cazurile grave, inspectorii au solicitat și sprijinul polițiștilor în rezolvarea problemelor.
Pe partea de comerț online, la nivelul anului 2015, undeva la 5% din sesizările pe care le-am avut vizează partea on-line. Mare parte au fost întemeiate, unele dintre acestea se refereau la operatori economici care au dispărut brusc de pe piață, motiv pentru care am solicitat și sprijinul Inspectoratului General de Poliție.”
Marcela Achim le-a transmis consumatorilor că au o serie de drepturi, inclusiv atunci când cumpără online, și îi sfătuiesc să apeleze la protecția consumatorilor atunci când consideră că acestea le-au fost încălcate.
Consumatorii să fie atenți la principalele caracteristici ale produselor și serviciilor, la denumirea comercială și adresa poștală a operatorului economic, la prețul total al produselor și serviciilor, la modalitățile de plată, livrare sau executare, precum și la informarea privind dreptul de retragere din contract.”
La nivel mondial, în fiecare an data de 15 martie marchează Ziua mondială a drepturilor consumatorilor.
Tema de anul acesta, stabilita de ANPC este ”Comerțul online”, ocazie de care profită inspectorii pentru a-i informa pe consumatori despre drepturile pe care le au.
Raluca Creţ
Foto: www.zi-de-zi.ro