Aproape un sfert din reclamațiile la OPC sunt nefondate
Publicat de MIRELA ROTAR, 24 septembrie 2019, 14:19
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Mureș a efectuat, în primele 8 luni ale acestui an, peste 2.000 de acțiuni de control, care s-au lăsat cu 500 de amenzi, în valoare de aproape 2 milioane de lei.
Comisarul șef adjunct, Liviu Todoran, a precizat că cele mai multe sesizări au fost pe calitatea serviciilor:
Chiar dacă numărul acțiunilor a depășit 2.000, 40 și ceva la sută din ele sunt la rețelele de furnizare de semnale de internet și de telefonie mobilă, mai puține pe linie de energie, datorită liberalizării energiei și a furnizării energiei. Multe contracte sunt încheiate, iar apoi se renunță la ele.
Liviu Todoran a arătat că, din totalul reclamațiilor, aproape un sfert sunt nefondate:
23% din reclamațiile care ni s-au făcut sunt nefondate. Acesta este un lucru extraordinar de rău, pentru că există oameni care, de dragul de a face o reclamație și de a-și rezolva o anumită problemă, apelează la protecția consumatorilor crezând că le poate da dreptate atunci când nu au. De foarte multe ori, cele patru echipaje de control sunt tot timpul în acțiune. E o muncă mare ca să încerce să rezolve o treabă care nu ar mai trebui să o facă.
Un sfert dintre reclamații au vizat calitatea produselor nealimentare, iar 10% s-au referit la comerțul online.
Raluca Creț