Aproape 500.000 de români au sunat la Serviciul de Urgență 112 pe problematica COVID
Publicat de Corina Muntean, 12 februarie 2021, 12:53
Bilanțul activității Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) pe anul 2020 arată o scădere semnificativă a numărului de apeluri non-urgente față de anii trecuți.
Circa 43% din numărul total de apeluri efectuate (peste 10,2 milioane) au reprezentat apeluri false, din eroare sau solicitări de informații despre noul coronavirus.
13.000 de brașoveni și circa 10.000 de mureșeni au apelat numărul de urgență 112 pentru probleme legate de COVID.
STS a înregistrat și un record de apeluri anul trecut, aproape 34.000 de apeluri într-o singură zi, în 2 noiembrie, dintre care 64% erau apeluri de urgență, precizează purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Speciale, Cătălin Chirca:
În 2020, operatorii STS au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puține în jurul orelor 03:00. Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit 458.370 de apeluri doar pe problematica noului coronavirus.
Procentual, 3% din totalul apelurilor pe tema COVID provin din Brașov, 2% din județul Mureș, 0,77% au fost efectuate din Harghita și 0,5% din Covasna.
Cristina Bulbescu