Aproape 200 de milioane de lei au fost plătiţi online de „Black Friday”, în acest an, pe 15 noiembrie

Publicat de Corina Muntean, 20 noiembrie 2019, 10:51
Volumul vânzărilor a ajuns cu 26% mai mare în comparaţie cu ediţia din anul precedent, arată rezultatele finale ale campaniei.
Românii au prins gustul reducerilor de Black Fidey. Nici măcar teama de a fi păcăliţi nu i-a oprit de la valul de cumpărături care a bătut recordul de anul trecut. Conform datelor publicate sâmbătă, de către procesatorul de plăţi PayU România, în ziua reducerilor, în intervalul orar 00:00 – 23:59, s-au cumpărat produse cu plata online în valoare de 198,02 de milioane de lei, din care peste 22% dintre tranzacţii au fost în rate, iar 34% cu un singur click. Numărul de tranzacţii a ajuns la 338.229, cu peste 43% mai multe decât în 2018, în timp ce minutul de aur a fost la ora 7:28, cu 2.140 de tranzacţii. Media tranzacţiilor pe minut a fost de 310, sau 60 de comenzi pe secundă. Totodată, valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 572 lei, iar al celui în rate, aproape dublu, de 1.018 lei.
Pe durata evenimentului ‘Black Friday’ din acest an, românii au cumpărat online, în rate, de peste 77,29 milioane de lei, cu o treime (33%) mai mult faţă de anul precedent, şi cu o pondere de 39% în totalul volumelor. Potrivit PayU România, 41% din suma cheltuită de către români cu ocazia ‘Black Friday’ a fost cu un singur click şi a avut o valoare de 82,63 milioane de lei, cu 15,16% mai mare decât în anul anterior. Numărul total de tranzacţii cu plata cu un click a fost de 115.915, în creştere cu 25% raportat la perioada de referinţă. Ponderea în total tranzacţii a fost de 34,3%, iar valoarea medie pe tranzacţiile cu un singur click a ajuns la 713 lei. În ceea ce priveşte produsele cumpărate, cu preponderenţă, în ziua reducerilor, pe primul loc s-au clasat cele din domeniul IT&C – cu peste 46,75% din totalul tranzacţiilor, urmate de eTail sau retail prin intermediul internetului (peste 34,25%) şi cele de servicii (peste 8,90%).
Datele centralizate de PayU arată, pe de altă parte, că ‘Black Friday’ din România a rămas un eveniment de interes şi pentru alte ţări. Astfel că valoarea totală a volumelor procesate din alte state s-a majorat la 14 milioane de lei, cu peste 62% mai mult comparativ cu anul 2018, şi cu o pondere de 7% din valoarea totală a volumelor procesate. De asemenea, totalul tranzacţiilor cross-border, adică peste hotare, s-a ridicat la 35.000, în creştere cu 100% la nivel comparativ, în timp ce topul primelor trei ţări de unde au fost comandate produse din România a fost ocupat de Marea Britanie – cu peste 5% din totalul tranzacţiilor, Ungaria (2,42%) şi Bulgaria (0,33%). Cea mai mare tranzacţie online s-a ridicat la valoarea de 57.949 de lei şi a fost înregistrată la ora 19:30, notează sursa citată.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.