Aproape 2.000 de sesizări la Protecția Consumatorului Mureș
Publicat de MIRELA ROTAR, 28 februarie 2019, 14:20
Acestea reprezintă mai mult de jumătate din totalul acțiunilor de control efectuate anul trecut de inspectorii pentru protecția consumatorului din județul Mureș.
Totuși, numai 40% dintre ele s-au confirmat în urma controlului.
Peste 70% dintre reclamații au vizat, în schimb, marile companii de telefonie și internet.
Cea mai mare problemă este faptul că utilizatorii nu solicită un precontract înainte să semneze, a precizat comisarul șef al CJPC Mureș, Liviu Todoran:
1.920 de reclamații s-au înregistrat și marea majoritatea sunt cauzate de marile trusturi, companii de telefonie, internet, cabul și așa mai departe. Aici volumul este foarte mare ca procent, de 1.200-1.500 (de reclamații). De exemplu, sunt reclame pentru a cumpăra un telefon mobil la niște prețuri derizorii dar aceea este o vânzare care dorește să fidelizeze consumatorul. De asemenea, mai ideea ca roaming-ul să fie la aceleași costuri ca în România. Da, dar contractele nu se citesc cu atenție.
O parte din reclamațiile soluționate de comisarii Protecției Consumatorului Mureș au venit din alte județe și din municipiul București, având în vedere numărul foarte mare de reclamații înregistrat în aceste orașe.
Conform legii, orice reclamație trebuie soluționată în decurs de 30 de zile dar, de regulă, termenul se reduce la jumătate.
Cristina Bulbescu