Aproape 100 de cereri, zilnic, pentru cardul european de sănătate, în Mureș

Publicat de radiomures, 29 mai 2018, 17:02
Apropierea concediilor dar și week-endurile prelungite din ultima perioadă au determinat creșterea numărului de cereri pentru eliberarea cardurilor europene de asigurat la Tîrgu-Mureș.
Aproape 1.400 de cereri au fost înregistrate luna aceasta dintre care 60% în ultimele 10 zile.
Asigurații trebuie să știe, însă, că pot beneficia de asistență medicală de urgență în statele europene și dacă nu au cardul asupra lor.
Pentru aceasta, în caz de nevoie, se solicită un certificat provizoriu de la Casa de Asigurări din localitatea de domiciliu, spune președintele Casei Județene de Asigurări de Sănătate Mureș, Rodica Biro:
Acest card european le dă posibilitatea cetățenilor români să acceseze serviciile medicale din sistemul public, nu în clinici sau în spitale private. Serviciile medicale de care pot să beneficieze pe timpul șederii temporare în oricare dintre statele membre se rezumă strict la urgențele medicale și nu acoperă situația în care deplasarea persoanelor care are ca scop tratamentul medical.”
Majoritatea agențiilor de turism recomandă și achiziția unor asigurări private de călătorie pentru cei care își petrec vacanțele în Europa.
Acestea pot fi binevenite însă turiștii trebuie să fie atenți la sumele asigurate deoarece au fost cazuri în care nu au fost acoperite toate costurile.
Revine președintele CJAS Mureș, Rodica Biro:
Am avut de-a lungul anilor multe situații în care persoanele au dorit să acopere serviciile medicale de care au avut nevoie cu asemenea asigurare, dar plafonul asigurării nu acoperea integral serviciile și atunci au fost în situația în care au trebuit să plătească. Deci, dacă cineva dorește, înafara dreptului la cardul european, să mai aibă asigurare suplimentară, nimeni nu spune că nu poate să o facă dar cardul european oferă oricărei persoane posibilitatea de a accesa la nevoie serviciile medicale pe teritoriul Uniunii Europene.”
Cardul european de asigurat este valabil un an de zile iar pentru obținerea lui este nevoie de dovada de asigurat, o copie după buletin și o cerere completată, inclusiv cu adresa de corespondență și intervalul orar în care cardul va fi înmânat personal de către poștaș.
Documentele se pot depune la ghișeele caselor de asigurări sau pot fi trimise prin fax sau prin e-mail iar eliberarea cardului se va face în termen de 7 zile lucrătoare.
Cristina Bulbescu