ANPC a amendat eMag cu 50.000 de lei de Black Friday
Publicat de MIRELA ROTAR, 15 noiembrie 2021, 10:46
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 50.000 de lei eMag, cel mai mare retailer online din România, pentru nereguli în timpul campaniei Black Friday.
Comandamentul Special Black Friday, structura creată în acest an de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a controlat platforma operatorului economic (Dante International SA) care gestionează eMag prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii).
Comisarii ANPC au constatat că, pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă (‘preţul tăiat’) la care se aplică reducerea, cumărătorii nu erau informați de când se calculează cele 30 de zile la cere produsul se vinde la cel mai mic preţ, respectiv nu era prezentată data de început a promoției (reducerii).
Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.
Aspectele sesizate de ANPC au fost rezolvate prompt precizează eMAG
Aspectele sesizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi, informează reprezentanţii eMAG printr-un comunicat.
‘Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG’, subliniază sursa citată.
De asemenea, reprezentanţii companiei precizează că ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.