Angajații din administrație se pregătesc de grevă
Publicat de radiomures, 14 iunie 2016, 14:18
Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie a notificat Ministerul Muncii cu privire la declanşarea conflictului de muncă.
Salariații sunt nemulțumiți, în principal, de faptul că angajații din primării și consilii județene au fost discriminați în raport cu angajaţii din administraţia centrală, care au beneficiat de creşteri salariale de până la 70%, prin Ordonanța privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Preşedintele Cartel ALFA Mureş, Markus Gyorgy, a declarat pentru RTM că decizia finală depinde de negocierile din următoarele zile.
Fiind nemulțumiți față de ordonanța de Guvern care a apărut în Monitorul Oficial după ultimele negocieri în forma actuală, au decis să organizeze acțiuni de protest. Este o decizie a forului de conducere, sigur că ei, în perioada premergătoare, solicită și negociere, conciliere, discuții cu Ministerul Muncii. Ce se va întâmpla atunci, rămâne de văzut și, desigur, depinde și de discuțiile și de negocierile purtate încă.”
În 5 iulie, administraţia publică locală va fi în grevă generală de o oră, în 12 iulie – grevă generală de o zi, iar în 19 iulie intră în grevă generală pe termen nelimitat.
Raluca Creţ