Alessandro Baricco vine la Cluj!
Publicat de radiomures, 13 septembrie 2016, 18:55
Scriitorul italian Alessandro Baricco este invitat de onoare al celei de-a patra ediții a Festivalului Internațional de Carte Transilvania din Cluj-Napoca.
Sâmbătă, 8 octombrie, ora 17.00, sunteţi invitaţi la o întâlnire cu Alessandro Baricco, urmată de o sesiune de autografe pe cărțile traduse în limba română la Editura Humanitas.
Evenimentul este găzduit de Universitatea Babeș-Bolyai în Sala Auditorium Maximum (Str. M. Kogălniceanu nr. 3).
ALESSANDRO BARICCO s-a născut în 1958 la Torino. Și-a luat licența în filosofie cu Gianni Vattimo și a studiat pianul la conservator. A publicat cronici muzicale și două eseuri despre muzică bine primite de public: „Il genio in fuga. Sul teatro musicale di Rossini” (1988) și „L’anima di Hegel e le mucche del Wisconsin” (1992). A debutat în literatură în 1991 cu romanul „Castele de furie” (Castelli di rabbia; Humanitas Fiction, 2007) și a devenit în scurt timp unul dintre cei mai citiți și iubiți scriitori din Italia. Au urmat „Oceano mare” (1993), „Mătase” („Seta”, 1996; Humanitas Fiction, 2015), „City” (1999), „Senza sangue” (2002), „Questa storia” (2005), „Emaus” („Emmaus”, 2009; Humanitas Fiction, 2012), „Mr Gwyn” (2011; Humanitas Fiction, 2014), „De trei ori în zori” („Tre volte all’alba”, 2012; Humanitas Fiction, 2015) şi „Mireasa tânără” („La Sposa giovane”, 2015; Humanitas Fiction, 2016). A publicat cronici în mari ziare peninsulare (La Stampa, La Repubblica), adunate în volumele „Barnum 1” (1995), „Barnum 2” (1998), „Next” (2002) și „Barbarii. Eseu despre mutație” („I Barbari. Saggio sulla mutazione”, 2006; Humanitas, 2009). De asemenea, a repovestit „Iliada” lui Homer și „Moby Dick” al lui Herman Melville. A scris două texte pentru teatru: „Novecento” („Novecento. Un monologo”, 1994; Humanitas, 2002; Humanitas Fiction, 2013), după care Giuseppe Tornatore a realizat filmul „Legenda pianistului numit 1900”, și „Davila Roa” (1996). În 1993 a inițiat o serie de emisiuni TV dedicate liricii, cu titlul „Dragostea e un pumnal”, prin care încerca să arunce o punte între lumea poeziei și publicul larg. După experiența din radio și televiziune, a înființat la Torino o școală dedicată tehnicilor narative, purtând numele „Holden”, în care abordează, împreună cu grupuri de tineri scriitori, problemele prozei în era computerului.