Afacerile din industra alimentară pun mare bază pe dulciuri
Publicat de Corina Muntean, 5 iunie 2023, 11:11
Dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii arată un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research. Este motivul pentru care afacerile din industra alimentară pun mare bază pe dulciuri, mai ales că unele estimări arată că piaţa de ciocolată din România ar putea creşte cu 10% în următorii 3-4 ani.
Piaţa de ciocolată din România, evaluată circa la 52.000 de tone în prezent, are un potenţial de dezvoltare imens, apreciază specialiștii. Estimările arată că ar putea creşte cu aproximativ 10% în următorii 3-4 ani, potrivit unui studiu de profil prezentat în cadrul Târgului ‘Chocolate Saga Festival’, de la Bucureşti.
Deşi contextul economic actual este încă incert pentru industria alimentară, consumul de ciocolată a revenit la valoarea anterioară pandemiei încă din 2021. Mai mult decât atât, consumul de ciocolată premium a crescut cu peste 40% în 2022 faţă de 2021. Potenţialul de dezvoltare al acestei industrii este imens, prin prisma faptului că a crescut consumul de ciocolată la nivel naţional şi că nu există decât 2 fabrici în România, deţinute de capital străin.
Pe de altă parte, România se aliniază trendului internaţional de a consuma produse sănătoase, din ingrediente naturale, tendinţă ce dă valoare şi creştere exponenţială produselor de nişă. ‘Românul consumă de la an la an tot mai multă ciocolată, iar cele mai mari creşteri de consum se văd pe piaţa de ciocolată de nişă, cât mai naturală, artizanală şi premium, afirmă Andreea Ilina, organizator Chocolate Saga Festival.
Deşi ciocolata nu este un afrodisiac, aşa cum credeau aztecii, ea conţine fenil etilamină (PEA), o substanţă naturală care stimulează apariția în organism a unor reacții la fel ca îndrăgostirea. Un studiu mai vechi, din 2004, realizat la Londra, a constatat că 70% dintre oameni ar fi în stare să-și dezvăluie parolele în schimbul unei tablete de ciocolată.
În fine, studiul Reveal Marketing Research, realizat săptămâna trecută, evidențiază faptul că dulciurile sunt incluse în alimentaţia zilnică a 9 din 10 copii, în timp ce doar 5 din 10 consumă zilnic fructe proaspete. Studiul mai arată că cei mai mulţi dintre copii consumă dulciuri o dată pe zi (59%), și într-o măsură semnificativ mai mare adolescenţii între 13-18 ani (65%) sau de 2-3 ori pe zi (30%).
Aceste date confirmă estimările industriei de profil care mizează pe creștere consumului de ciocolată în următorii ani.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.