FSLI atrage din nou atenția asupra problemelor grave cu care se confruntă școala românească
Un sondaj dat publicității de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ arată că unităţile de învăţământ au nevoie de dotări, iar programele şcolare nu sunt adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii şi nici cu nevoile sociale.
‘Radiografia sistemului de educaţie’ mai arată că temele elevilor constituie un factor de stres pentru aceştia, iar mulţi consideră că ar trebui înlocuite cu activităţi practice.
Una dintre cele mai mari probleme se referă la dotările din școli, care aproape lipsesc, mai ales în mediul rural.
Președintele FSLI Mureș, Cornel Cruceanu, a arătat că situația nu este nouă și se prezintă publicului în fiecare an, dar fără rezultate palpabile.
În ceea ce privește învățământul profesional și tehnic e nu rău, e la pământ, concepție, dotări, tipuri de meserii. În rest, nu se poate spune că suntem aliniați unui învățământ modern, în general, cu dotarea, încă sunt multe clase în care se depășește numărul de elevi. Cum să lucrezi într-o clasă, chiar dacă ar fi bine dotată, cu 35 de elevi? Analizele acestea, de fapt, se știu deja.”
În ceea ce privește corelarea programei școlare cu necesitățile forței de muncă, inspectorul școlar general al județului Mureș, Ioan Macarie, a arătat că Ministerul Educației face demersuri permanente pentru îmbunătățirea situației.
La nivel național și copiii, și părinții, și cadrele didactice, se plâng de programele școlare, sunt multe teme și așa mai departe. Ministerul Educației a încercat să adapteze programele școlare în fiecare an și eu sper că lucrurile se vor schimba.”
Referitor la dotările din școli, Ioan Macarie a arătat că județul Mureș este în top în ceea ce privește accesul la educație.
Mureșul, în baza unui studiu, se află pe locul IV în țară din punct de vedere al facilităților educaționale, după Brașov, Oradea și Pitești, Tîrgu-Mureșul, cel puțin, este pe locul IV în țară din punct de vedere al facilităților educaționale și al accesului la unitățile școlare.”
Potrivit sondajului FSLI, 90,2% dintre respondenţi susţin că programele şcolare nu sunt adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii şi la nevoile sociale, iar peste 70% la sută au făcut referire la lipsa dotărilor din unităţile de învăţământ.
Raluca Creţ