Externalizarea activităților la Primăria Tg. Mureș
Măsura este necesară pentru a nu ajunge în situația de nu se mai putea plăti salariile sau să fie necesară disponibilizarea angajaților, spune primarul Dorin Florea care susține că în viitor o mare parte din UAT-uri vor fi în această situație.
Șefii Direcțiilor din Primărie au primit termen până la 1 octombrie pentru a veni cu soluții și cu modele de acest fel din străinătate sau din țară cu privire la modul în care se pot face externalizări de servicii.
Pe de altă parte, creșterea salariilor la Primăria Tîrgu-Mureș este o măsură corectă, spune Dorin Florea:
Este foarte bine că au crescut salariile și, într-adevăr funcția din administrație este corect evaluată. Salarii și pensii nesimțite sunt ale celor care, într-adevăr, lucrând, nu știu… 10 ani, ajung cu pensii uriașe. O să vină vremea când o să zică: fraților, dați-vă afară din oameni. Cu salariile nu mai poți. Curtea Constituțională a spus că un drept câștigat nu mai poți să i-l iei. Și o să vină să spună: băi, fraților, sunt umflate lucrurile. Ei, asta m-a determinat să discut situația externalizării unei serii de activități, pentru că n-o să pot face față.”
Externalizarea serviciilor înseamnă, însă, cheltuieli aproape duble pentru bugetul local. O spune chiar primarul Dorin Florea:
Nu vă pot da cifre exacte să nu fac o greșeală dar vă dau un ordin de mărime: de la 20 ajungi cam la 36. Deci, dacă până acum aveam 20 de lei la salariu acum dau 36. Ce să vă spun? Este lege… este normal. E normal, la un moment dat.”
Dorin Florea spune că salariile angajaților de la Consiliul Județean sunt mai mari cu 18% față de cele din primărie, motiv pentru care există o mișcare de personal între cele două instituții.
La CJ Mureș sunt 120 de angajați iar la Primăria Tîrgu-Mureș, cu toate instituțiile din subordine, sunt circa 2.000 de angajați.
Cristina Bulbescu