Actele de identitate se eliberează cu întârziere

Publicat de MIRELA ROTAR, 2 februarie 2021, 12:46
Cererile pentru eliberarea cărților de identitate vor fi soluționate în termenul legal de 30 de zile, termenul fiind prelungit din cauza stocului limitat de materiale necesare emiterii cărților de identitate.
Se produc și se eliberează în continuare urgențele, iar programul instituțiilor și celelalte condiții nu se modifică.
Directorul Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș, Codruța Sava:
”Stocul de materiale pentru producerea cărților de identitate este limitat. Instituția responsabilă de aprovizionarea și producerea cărților de identitate este, la nivelul MAI, Direcția pentru evidența persoanelor și administrarea bazelor de date București, iar la nivel local, producția se realizează prin intermediul Biroului județean de administrare a bazelor de date. În prezent, se eliberează doar urgențele, deci se produc și se eliberează doar urgențele, iar pentru restul cererilor preluate, termenul este deja la 30 de zile. Se ține cont și de faptul că legislația în prezent stabilește faptul că, pe perioada stării de alertă, actele de identitate sunt valabile, inclusiv 90 de zile după încetarea acestei stări.
Codruța Sava estimează că după jumătatea lunii februarie se vor primi noi materiale, iar termenul de producere și eliberare a actului de identitate va reveni la normal, între 2 și 7 zile.
Raluca Creţ