Actele de identitate care expiră în această perioadă rămân valabile

Publicat de MIRELA ROTAR, 19 martie 2020, 11:51
Direcția de Evidența Persoanelor Mureș a luat măsuri pentru limitarea activităților cu publicul pe perioada instituirii stării de urgență pe teritorul României.
Dat fiind specificiul său, la serviciul de Evidență a Populației nu se poate lucra de la domiciliu, a explicat directorul instituției, Codruța Sava:
În perioada stării de urgență, se menține valabilitatea actelor, în special cărțile de identitate, cărțile de identitate provizorii sau mențiunile de stabilire a reședinței care expiră ca valabilitate începând din 16 martie. Acestea sunt valabile 30 de zile. Cetățenii care se află în cazuri deosebite și care pot să-și justifice situația cu documente sau înscrisuri, respectiv motive medicale, deplasare urgentă în altă localitate sau în alt stat, susținerea unor examene, efectuarea unor operațiuni notariale sau bancare, se pot adresa în intervalul orar 9.00-12.00, de luni până vineri, numai în baza unei programări telefonice prealabile la numărul 0265311109.
Audiențele sunt suspendate, iar cetățenii cărora le-au expirat, au pierdut sau li s-a furat actul de identitate pot contacta instituția telephonic sau online.
Codruța Sava a explicat că în ultimele 2 zile, numărul celor care se adresează serviciului s-a redus de trei ori față de media obișnuită, neexistând situații deosebite.
Valeriu Russu