4% dintre profesorii din România folosesc inteligența artificială în procesul de predare sau evaluare
Publicat de Rotar Mirela, 8 noiembrie 2023, 16:33
Doar 4% dintre profesorii din România folosesc instrumente ale inteligenței artificiale în procesul de predare sau evaluare.
Ele sunt utilizate în special la disciplinele română și matematică, după cum transmite redactorul RRA Felicia Mocanu.
Inteligența artificială a demonstrat deja o capacitate uluitoare de a-i susține pe elevii cu nevoi speciale, fiind receptivă la abilitățile lor.
Radu Szekely, specialist în educație:
Eu, ca profesor, nu pot lucra în mod individualizat cu 26 de elevi de la clasă în timpul unei ore. Însă, folosind niște instrumente de inteligență artificială, pot să mă asigur că fiecare elev primește tipuri de exerciții care îi sunt specifice nivelului de dezvoltare a competenței, evaluări care se bazează pe ceea ce el a învățat. Sunt aplicații, de exemplu, care pot să te ajute, ca profesor, să identifici tipurile de inteligență ale copilului, ale elevului, ce moduri de învățare are. Scopul nostru ar trebui să e să învățăm să folosim în interes propriu și în interesul copilului aceste instrumente și în același timp să învățăm aceste instrumente cum să ne ajute pe noi.
Sursa: RRA