4.200 de apeluri la 112, prin intermediul tehnologiei eCall, din ianuarie 2020 până în iunie 2021
Publicat de MIRELA ROTAR, 13 iulie 2021, 11:40
Peste 4.200 de apeluri s-au înregistrat la 112 în intervalul ianuarie 2020 – iunie 2021 prin tehnologia eCall, instalată pe autoturismele noi.
Prin intermediul acestei tehnologii, în caz de accident rutier, se transmit poziţia geografică a vehiculului, direcţia de mers, datele de identificare ale maşinii, seria și tipul de combustibil utilizat, a declarat purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca.
Din cele 4.200 de apleuri prin eCall, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în celelalte 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului. Chirca a precizat că în cazurile în care persoana este inconştientă şi se declanşează un apel eCall, acesta va fi transferat imediat către autorităţile de intervenţie.
România, prin STS, a fost prima ţară din Europa care a reuşit implementarea la nivel naţional a serviciului de urgenţă eCall, în 2013, în cadrul unui program pilot. Potrivit legislației, începând din aprilie 2018 toate maşinile fabricate la nivelul Uniunii Europene trebuie să aibă instalat sistemul de comunicaţii eCall.
Virgil Natea