3.800 de sesizări de la consumatori, în județul Mureș

Publicat de Corina Muntean, 13 martie 2018, 15:43
În ultimul an, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Mureș a fost înregistrat un număr record de sesizări de la cetățenii nemulțumiți de servicii.
Doar jumătate dintre acestea s-au confirmat după verificări iar în unele cazuri cetățenii nu au putut fi ajutați deși aveau dreptate.
Cele mai frecvente cazuri de acest fel sunt în relația cu băncile și alte instituții care reprezintă circa 15% din totalul sesizărilor, spune comisarul-șef adjunct al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Mureș, Liviu Todoran:
Sesizări la nivelul unui an calendaristic sunt în jur de 3.800 pe care cei 10 comisari instruiți în protecția consumatorului din județul Mureș trebuie să le ducă la bun sfârșit. Sunt unele nejustificate iar unele chiar rău intenționate, trebuie să recunoaștem că sunt și astfel de sesizări. Mai sunt și sesizări în care, cu toate că are dreptate consumatorul, prin faptul că a semnat o hârtie sau s-a angajat la o plată către bănci, nu putem să facem nimic.”
Cele mai multe sesizări ale mureșenilor au fost la schimbarea de sezon, spune Liviu Todoran:
În toate perioadele de tranziție, cum este primăvară-vara sau toamna-iarna, apar sesizări, reclamații specifice. Totul depinde și de factorul mass-media care punctează anumite aspecte pozitive sau negative din viața de zi cu zi. Aceste sesizări sezoniere depășesc 30-35% din totalul sesizărilor.”
În urma controalelor efectuate în ultimele 6 luni, agenții economici mureșeni au fost sancționați cu peste 300 de milioane de lei.
Cristina Bulbescu