16 zile de activism împotriva violenței în familie

Publicat de Corina Muntean, 23 noiembrie 2018, 19:35 / actualizat: 23 noiembrie 2018, 22:18
La nivel internațional, în fiecare an, în perioada 25 noiembrie – 10 decembrie, se desfășoară Campania celor 16 zile de activism împotriva violenței, ce are ca scop creșterea gradului de conștientizare asupra formelor de manifestare a violenţei ca o încălcare a drepturilor omului.
Scopul campaniei este de sensibilizare şi conștientizare a comunității mureșene privind violenta în familie şi nu numai, precum şi asupra consecințelor, de cele mai multe ori dramatice.
Directorul Institutului Est European de Sanatate a Reproducerii, Elena Micheu:
Este o campanie antiindiferență, în primul rând. Ne propunem să activăm comunitatea mureșeană, pentru reacții și pentru implicare responsabilă în prevenirea și combaterea violenței. Vrem ca toată lumea să vorbească despre violență, să fie conștienți de efectele ei nu doar imediate, ci și în timp, și să fie conștienți de schimbarea socială care este nevoie să vină, să nu mai fim toleranți la violența în familie.”
Și cunoscutul interpret Vizi Imre s-a alăturat campaniei.
Artistul a pus la dispoziția inițiatorilor o piesă a sa, care va însoți întreaga campanie, în speranța că oamenii vor înțelege mai ușor mesajul antiviolență.
În plus, Vizi va fi prezent și la acțiunile din campanie, unde va susține și recitaluri.
Există piesa ”Iubiți și gata” și chiar am fost întrebat dacă pot să o preia și am fost fericit să spun că da pentru că eu dețin toate drepturile la piesa respectivă. Am oferit această piesă ca și ajutor de promovare în această campanie, sper să le folosească și să înțeleagă oamenii și prin piesă despre ce este vorba. Da, sunt bancuri, dar în viața reală, violența în familie nu e temă de banc.”
Toţi cei ce se alătură campaniei, în cele 16 zile de activism împotriva violenţei, vor purta un NASTURE, distinct, altul decât al hainelor, pentru a exprima apartenenţa la mişcarea împotriva violenţei.
Raluca Creț