Ascultă Radio România Mureș Live

Noua organigramă a primăriei Târgu Mureș propune reducerea cu circa 25 la sută a angajaților

Noua organigramă a primăriei Târgu Mureș propune reducerea cu circa 25 la sută a angajaților
Foto: Sursa foto: Primaria Municipiului Tg.Mures

Publicat de Corina Muntean, 29 ianuarie 2021, 14:34 / actualizat: 29 ianuarie 2021, 17:53

Această măsură ar duce la o economie salarială anuală de circa 3 milioane de euro, a declarat primarul Soos Zoltan, care a insistat pe reducerea aproape la jumătate a funcțiilor de conducere.

În acest moment, spune primarul municipiului Târgu Mureș, organigrama este supradimensionată, în special în ce privește funcțiile de conducere, gradul de ocupare a acestora fiind la nivelul maximal permis de lege, respectiv 12% din numărul total de angajați:

La 15 oameni, avem uneori un șef serviciu, un director sau director adjunct. Din cei 1317 angajați care primesc salarii de la primăria Târgu Mureș și de la serviciile subordinate, propunem să rămânem circa 980 de personae. Iar în ceea ce privește funcțiile de conducere , le vom reduce cu 40 la sută, de la 58 acum la 37 funcții. Prin aceste eficientizări, estimăm să avem o economie la buget de circa 3 milioane de euro anual.

Odată cu lansarea în consultare publică a proiectului noii organigrame, primarul Municipiului Târgu Mureș a cerut tuturor celor interesați să trimită sugestii în termen de 45 de zile.

Președintele CNSLR Frăția Mureș, Călin Cociș, a reproșat conducerii Primăriei faptul că nu a consultat și sindicatul reprezentativ ”Forum” pentru noua organigramă:

Nu a avut loc nicio consultare oficială privind reorganizarea la nivelul municipiului Târgu Mureș. Atâta timp cât proiectul de hotărâre privind noua organigramă este pus în transparență public, etapa de consultare cu sindicatul trebuia să aibă loc înainte ca acest document să fie public. Pentru că, chiar dacă este un proiect, e vorba de situația viitoare a locurilor de muncă. Nu știm, vor fi mai puțini salariați, vor fi mai mulți, se vor face mutații între compartimente, direcții și alte entități ale municipiului, vor avea loc diminuări sau majorări salariale – toate chestiunile acestea se discută într-un cadru formal și așa cum prevede legea.

Printre anomaliile actualei organigrame, primarul Soos Zoltan a amintit faptul că nu există niciun angajat pe post de șofer, toți fiind încadrați ca inspector. La fel, toate secretarele de la birouri și cabinete sunt încadrate pe funcția de șef serviciu.

Acesta este unul din motivele pentru care primarul municipiului Târgu Mureș dorește ca personalul să fie angajat corespunzător pe post, în urma promovării unor concursuri.

Soos Zoltan subliniază că cei care nu doresc să se prezinte la concurs sau nu vor lua concursul vor beneficia de toate drepturile legale, cu excepția acordării de salarii compensatorii.

Valeriu Russu

Măsuri extreme pentru asigurarea continuității activității la Penitenciarul Tg. Mureș
Administraţie marți, 31 decembrie 2024, 11:58

Măsuri extreme pentru asigurarea continuității activității la Penitenciarul Tg. Mureș

Majoritatea angajaților sunt înscriși în cele două sindicate din unitate care protestează și, prin urmare, activitățile programate au fost...

Măsuri extreme pentru asigurarea continuității activității la Penitenciarul Tg. Mureș
La Sf. Gheorghe, impozitele pe locuinţe şi terenuri rămân şi în 2025 la nivelul minim permis de lege
Administraţie luni, 30 decembrie 2024, 13:24

La Sf. Gheorghe, impozitele pe locuinţe şi terenuri rămân şi în 2025 la nivelul minim permis de lege

În schimb, proprietarii clădirilor neglijate vor plăti impozite majorate cu până la 400%, în urma unei decizii adoptate în decembrie de...

La Sf. Gheorghe, impozitele pe locuinţe şi terenuri rămân şi în 2025 la nivelul minim permis de lege
Administrația Fondului pentru Mediu începe o nouă sesiune de înscriere în cadrul programului „Iluminat public 2024”
Administraţie joi, 26 decembrie 2024, 17:42

Administrația Fondului pentru Mediu începe o nouă sesiune de înscriere în cadrul programului „Iluminat public 2024”

Administrația Fondului pentru Mediu începe de luni, de la ora 10:00 o nouă sesiune de înscriere în cadrul programului „Iluminat public...

Administrația Fondului pentru Mediu începe o nouă sesiune de înscriere în cadrul programului „Iluminat public 2024”
Donatorii de sânge din Sfântu Gheorghe primesc o reducere de 50% la impozitele locale
Administraţie luni, 23 decembrie 2024, 15:12

Donatorii de sânge din Sfântu Gheorghe primesc o reducere de 50% la impozitele locale

Donatorii de sânge din municipiul Sfântu Gheorghe vor beneficia anul viitor, în anumite condiţii, de o reducere de 50% la impozitele locale, au...

Donatorii de sânge din Sfântu Gheorghe primesc o reducere de 50% la impozitele locale
Administraţie luni, 23 decembrie 2024, 14:00

Parcarea provizorie de la Spitalul de Urgență Tg. Mureș va fi gata doar anul viitor

Consilierii județeni au adoptat în 15 aprilie hotărârea privind amenajarea unei parcări provizorii cu aproape 340 de locuri la Spitalul Clinic...

Parcarea provizorie de la Spitalul de Urgență Tg. Mureș va fi gata doar anul viitor
Administraţie vineri, 20 decembrie 2024, 12:44

Se pregătesc două clădiri noi de spital, în județul Mureș

În ultima ședință ordinară din acest an Consiliul Județean a aprobat două proiecte de investiții în sănătate pentru care se dorește...

Se pregătesc două clădiri noi de spital, în județul Mureș
Administraţie joi, 19 decembrie 2024, 18:36

Sebastian Cucu, reînvestit în funcţia de subprefect al judeţului Covasna

Fostul subprefect al judeţului Covasna, Cucu Sebastian, care a demisionat în luna octombrie pentru a putea candida la alegerile parlamentare, a...

Sebastian Cucu, reînvestit în funcţia de subprefect al judeţului Covasna
Administraţie joi, 19 decembrie 2024, 17:39

Sediul Primăriei Miercurea-Ciuc va fi reabilitat prin PNRR

Clădirea monument istoric ce găzduieşte sediul Primăriei municipiului Miercurea-Ciuc va fi reabilitată printr-un proiect finanţat din fonduri...

Sediul Primăriei Miercurea-Ciuc va fi reabilitat prin PNRR