Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată
Publicat de Corina Muntean, 2 decembrie 2020, 10:40 / actualizat: 7 decembrie 2020, 16:45
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri și a găsit 2 tineri antreprenori care produc și vând un preparat unic în România.
De cocos, de soia, de migdale – laptele nu mai e ce era cândva, indiferent că-l punem în cafea sau în prăjituri. Fiecare intoleranţă a adus o alternativă, iar Mădălina şi Gabriel Poenaru au profitat de asta pentru a pune şi ei umărul la schimbare, cu un brand propriu – Almonderia. Adică lapte de migdale produs în România, la Târgovişte. Povestea cu migdalele porneşte încă din copilărie, povesteşte Gabriel Poenaru.
O copilărie fericită în care a experimentat gustul migdalelor dulci în toate formele: crude, coapte cu coajă la cuptor, fără coajă, cu sare, în prăjituri, cu copiii în faţa casei, la poartă în loc de seminţe. Laptele de migdale l-a descoperit însă abia în 2016, când s-a născut fiica lui şi a Mădălinei. Fiind alergică la proteina laptelui, au fost nevoiți să găsească alternative, iar cea din migdale a fost cel mai bun înlocuitor. Atunci, Mădălina i-a propus să pornească o mică afacere de producţie de lapte de migdale, cu ajutorul unor fonduri europene nerambursabile. Și au reușit. În prezent, materia primă, adică migdalele, vin din import, însă, pentru că vor să producă laptele cu migdale din România, în primăvara acestui an au plantat pe pământul bunicilor lor aproximativ 600 de migdali, din diverse soiuri dulci, pentru producţie proprie.
Prima producţie de miez de migdal speră să o aibă în toamna lui 2022. Mădălina şi Gabriel au investit în afacere în total 50.000 de euro, din care 40.000 de euro au venit prin programul Ingenius (cu fonduri europene nerambursabile), iar restul din buget propriu. Producţia are loc în fiecare dimineaţă în laboratorul din Târgovişte, iar produsele sunt livrate în fiecare zi, de luni până vineri, în Bucureşti. Sursa principală de comenzi este magazinul online. Laptele de migdale este produs în ziua livrării pentru a ajunge proaspăt la clienţi.
„Producem aproximativ 60 litri pe săptămână, lunar 250 litri de lapte de migdale şi numărul este în continuă creştere. Momentan avem doar doi angajaţi, dar din 2021 dorim să mărim echipa”, spune Gabriel Poenaru.
Ce urmează pentru cei doi antreprenori? Au pregătit un concept de cafenea unde se poate comanda cappuccino cu lapte de migdale, dar pot fi degustate şi preparate din ingrediente naturale. Speră ca în 2021 să introducă acest concept în Bucureşti şi să se extindă apoi în oraşe strategice precum Braşov, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Constanţa. Secretele succesului stau în vânzarea unui produs unic pe piață.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.