Program extins la Evidența Persoanelor Mureș
Publicat de Corina Muntean, 2 decembrie 2020, 11:50
Pentru ca toți cei care doresc să voteze să aibă asupra lor cărțile de identitate, cele 17 servicii publice comunitare de evidență a persoanelor din județ vor avea program extins în perioada următoare.
Astfel, de miercuri până vineri, programul va fi prelungit în funcție de solicitările cetățenilor, sâmbătă va fi deschis între orele 8 și 16, iar duminică, între orele 7 și 21.
În zilele de 5 și 6 decembrie se vor soluționa cu prioritate cererile pentru eliberarea actelor de identitate pierdute, furate, anulate sau deteriorate.
Directorul Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș, Codruța Sava:
În zilele de 5 și 6 decembrie, cetățenii nu trebuie să facă nicio programare, doar îi rugăm să respecte măsurile preventive, păstrarea distanței sociale, dezinfectarea mâinilor și purtarea obligatorie a măștii. În aceste zile, au fost preluate cererile cetățenilor care și-au pierdut actele de identitate, cărora le-au fost furate, deteriorate sau distruse dar dacă cetățeni care au avut acte expirate s-au preluat la ghișeu, nu au fost refuzați, au fost primiți și li s-au preluat documentele. Dar nu a fost o prioritate, prioritatea este în sensul asigurării cadrului necesar desfășurării procesului electoral.
Actele de identitate care au expirat, începând cu data de 1 martie 2020, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, deci se poate vota și cu actele de identitate expirate recent.
Raluca Creț