Planuri de regândire a structurii anului şcolar
Publicat de Corina Muntean, 22 ianuarie 2019, 19:24 / actualizat: 23 ianuarie 2019, 8:22
Ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că este nevoie de măsuri legislative astfel încât copiii care nu învaţă bine să poată fi lăsaţi repetenţi şi până în clasa a treia.
În opinia şefei Ministerului Educaţiei, aceste schimbări ale legilor ar contribui la reducerea decalajelor dintre copiii de vârstă şcolară.
Ecaterina Andronescu:
Am vorbit despre reintroducerea repetenţiei şi vreau să clarific foarte exact lucru acesta, dar am vorbit de faptul că nu avem repetenţie până în clasa a III-a. Intenţia mea era să vorbesc de acele metode pe care trebuie să le aplicăm în aşa fel încât un copil absolvent al claei a IV-a, deci al ciclului primar să ştie să citească, să ştie să calculeze, să ştie să scrie corect. Va trebui să ne luăm toate măsurile necesare în aşa fel încât să nu ne trezim că la evaluarea de la clasa a VIII-a avem copii care nu scriu corect, care nu ştiu să citească sau nu ştiu să scrie. Deci, măsuri reparatorii, măsuri care să reducă decalajul, chiar să elimine decalajul dintre copiii aceleiaşi clase, va trebui să luăm şi asta vom face.”
După ce a fost audiată în comisia de specialitate a Parlamentului European, unde a prezentat priorităţile preşedinţiei României în domeniu, ministrul educaţiei, Ecaterina Andronescu a susţinut că un copil care nu învaţă prea bine ar putea fi chemat la şcoală în timpul verii pentru a recupera materia, aşa cum se întâmplă în Franţa, sau în cursul săptămânii.
Doamna Andronescu a vorbit şi despre regândirea structurii anului şcolar, astfel încât semestrul de studiu să nu mai fie divizat de vacanţe.