Județul Mureș are, începând de miercuri, 12 decembrie, AUTOSTRADĂ
Publicat de Corina Muntean, 12 decembrie 2018, 17:17 / actualizat: 12 decembrie 2018, 21:21
Primele autovehicule au intrat pe autostrada Tîrgu-Mureș – Câmpia Turzii la ora 15, din ambele intrări, la Ungheni și la Ogra.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au recepționat, ieri și azi, 2 sectoare de autostradă: Ungheni – Ogra, cu o lungime de 10,105 km și Ogra – Iernut, cu o lungime de 3,6 kilometri.
În total, 13,7 kilometri de autostradă au fost dați astăzi în folosință.
Panglica a fost tăiată de primii conducători auto care au intrat pe autostradă și care au așteptat deschiderea circulației.
Prefectul județului Mureș, Mircea Dușa:
Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş este împărţită în patru loturi: Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, având o lungime de 10,1 kilometri, Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, este finalizat în proporţie de 57,8%, iar Câmpia Turzii-Cheţani este realizată în proporţie de 18,3% şi are o lungime de 15,6 kilometri. Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), iar restul de 25%, de la bugetul de stat.”
Președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc, a arătat că această autostradă este crucială atât pentru dezvoltarea pe toate planurile a județului cât și pentru eliminarea presiunii traficului asupra locuitorilor de pe traseul Tîrgu-Mureș – Iernut.
Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş este împărţită în patru loturi: Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, având o lungime de 10,1 kilometri, Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, este finalizat în proporţie de 57,8%, iar Câmpia Turzii-Cheţani este realizată în proporţie de 18,3% şi are o lungime de 15,6 kilometri.
Finanţarea lucrărilor este asigurată în proporţie de 75% prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM), iar restul de 25%, de la bugetul de stat.
Raluca Creţ