Un nou serviciu destinat cetăţenilor care depun cereri pentru eliberarea unui pașaport
Publicat de Corina Muntean, 12 decembrie 2018, 16:35
Direcţia Generală de Pașapoarte a dezvoltat o aplicaţie prin care oferă posibilitatea cetăţeanului de a verifica în timp real statusul cererii de emitere a pașaportului electronic.
Link-ul este disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, pe site-ul oficial al Direcţiei Generale de Pașapoarte, precum și pe site-ul Instituţiei Prefectului – Judeţul Mureș, având ca și criterii de căutare numărul cererii sau ultimele 8 caractere din CNP și data depunerii cererii.
În acest sens, Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidenţa Pașapoartelor Simple al judeţului Mureș emite cetăţeanului un tichet care conţine menţiuni privind aceste date.
Cu detalii, prefectul de Mureș, Mircea Dușa:
Guvernul României are permanent în atenție reducerea birocrației. De aceea, în timp au fost luate o serie de măsuri care să ușureze eliberarea documentelor de către instituțiile statului la solicitarea cetățenilor. Și acest demers al Direcției Generale de Pașapoarte se înscrie în această notă de reducere a birocrației și de rezolvare cât mai promptă a cererilor provenite de la cetățeni”.
Această facilitate este o continuare a proiectului pentru programarea online a cetăţenilor, proiect implementat și de Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidenţa Pașapoartelor Simple al județului Mureș începând cu data de 01.01.2018.
Bianca Tomuț